Hemelvaartsdag - Reisverslag uit Elim, Nederland van Maria Bullens - WaarBenJij.nu Hemelvaartsdag - Reisverslag uit Elim, Nederland van Maria Bullens - WaarBenJij.nu

Hemelvaartsdag

Door: Myriam

Blijf op de hoogte en volg Maria

02 Juni 2011 | Nederland, Elim

Vandaag begint het kamp dan eindelijk officieel. Margreet, Frederique en Laura arriveren ook net voor het begin. Die tent van Laura was weer lachen. Ze had hem nog nooit opgezet en de tentpalen waren niet gemerkt. Ook waren de rubbere elastieken vergaan. Maar na wat gepuzzel stond de tent dan toch. Niet feilloos want de voorstokken waren ongelijk, maar het was goed genoeg voor die meiden om in te slapen. Het was wel lachen want Margreet sliep in een 6 persoonstent, ik in een 4 persoonstent en die 3 meiden samen in een 2 persoonstent.
Rond half 11 was het dan zover. Het kamp begon met een dienst van schrift en gebed. Hilde was voorganger en ze had een mooie overweging over het zonnestelsel. Na de dienst werd het kamp officieel geopend met het hijsen van de vlag.
Voor het kennismakingspel hadden de meeste een symbool meegenomen. Zelf had ik 'Jonathan' meegenomen in de vorm van het boek, de film en de cd. Aan de hand van kaartjes kwamen we bijelkaar in de groep en we vertelden ieder ons verhaal bij ons symbool. Ingrid heeft iedereen met zijn of haar symbool op de foto gezet en deze hing later in de dagtent. Dat vond ik wel mooi. Ik met mijn symbool voor eeuwig vastgelegd. Na de lunch was de standaard speurtocht. Ik weet niet wat ik er vandaag aan mistte, maar ik denk de posten met de opdrachten. Wij waren ook de weg kwijtgeraakt en het duurde voor mijn gevoel een eeuw voordat we bij de post waren. Ook waren er teken in het bos en Hilde heeft er tijdens de wandeling bij mij ook 1 verwijderd. Gelukkig dat er een aantal een tekentang bij zich hadden. De terugweg mochten we zelf zoeken. Ik was blij terug te zijn op het kampterrein. Ik kan merken dat ik niet optimaal fit ben en dat de reuma zijn tol wel eist.
Het avondprogramma was een spelletjesavond. Ik had al gauw gezien dat dat voor mij teveel zou worden en ik heb er dan ook voor gezorgd dat ik niet meegeteld werd. Natuurlijk heb ik wel genoten van hoe de anderen enthousiast bezig waren met de spelletjes. Spijkerpoepen, hoefijzer werpen, kaartenrace, touwtrekken.
Ook deze avond werd weer afgesloten met een heerlijk pintje bij het kampvuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 13191

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 21 April 2014

Taizé 2014

15 September 2013 - 25 September 2013

Rome

01 Juni 2011 - 05 Juni 2011

VJK te Elim

26 April 2011 - 29 April 2011

Saint-Didier-sur-Doulon

Landen bezocht: