Zaterdag kolderdag - Reisverslag uit Elim, Nederland van Maria Bullens - WaarBenJij.nu Zaterdag kolderdag - Reisverslag uit Elim, Nederland van Maria Bullens - WaarBenJij.nu

Zaterdag kolderdag

Door: Myriam

Blijf op de hoogte en volg Maria

04 Juni 2011 | Nederland, Elim

Vanmorgen werd ik wakker met de gedachten:" Gatsiedakkie...zo weer toneelstukje instuderen, daar heb ik dus echt geen zin in dit keer, ik ben moe en ik wil rust." Een slechte gedachten dus, want je weet nu eenmaal dat er op zaterdagavond kolderavond is en dat de voorbereidingen daarvoor in de ochtend zijn. Maar het is net alsof de organisatie het wist, want vanmorgen eens geen toneelstukje voorbereiden, maar de dagtent omtoveren in een kasteel. Omdat mijn energie tijdens het kamp (mede doordat mijn moeder in het ziekenhuis ligt sinds donderdag), heb ik eerst ruim een half uur zitten kijken wat iedereen aan het doen was. Toen heb ik mijn moed bijelkaar geraapt en ben schilden gaan maken om de muur te versieren.
De tent veranderde in een heus kasteel en was zelfs gezellig geworden. De traditionele vrije zaterdagmiddag ben ik even naar Hogeveen geweest. Ik moest nog wat producten kopen die in België niet te krijgen zijn. Ik kwam Margreet en Jerome tegen en die nodigden mij uit om een glaasje mee te drinken. De rest van de middag heb ik geslapen. Toen ik wakker werd, waren er al verschillende mensen verkleed als jonkvrouw of nar. Was een prachtig gezicht. De groepsfoto is deze avond gemaakt toen iedereen verkleed was. Ik hoop dat het een leuke foto is geworden, ondanks dat ik zelf niet verkleed was. Meteen na de groepsfoto werd er door de jonge kinderen een toneelstuk van Joris en de Draak opgevoerd. Het was ontzettend leuk gedaan. Zo klein ze waren! Het avondprogramma was begonnen en we werden door de prinses uitgenodigd om deel te nemen aan de bourgondische maaltijd. We hebben heerlijk met onze handen zitten eten. Vlees, aardappels, alles. Een heuze gewaarwording. Lekker vergezeld met een pintje. Tijdens de maaltijd en later ook bij het kampvuur, werd er muziek gemaakt door een troubadoer. Ontzettend gezellig was dat met af en toe een heerlijke meezinger. Het was weer een latertje vanavond...half 2 eer ik op bed lag. Het was een ontzettend leuke kolderavond, eens anders dan andere jaren en dat sprak mij wel aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 13190

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 21 April 2014

Taizé 2014

15 September 2013 - 25 September 2013

Rome

01 Juni 2011 - 05 Juni 2011

VJK te Elim

26 April 2011 - 29 April 2011

Saint-Didier-sur-Doulon

Landen bezocht: