Vrijdag doedag - Reisverslag uit Elim, Nederland van Maria Bullens - WaarBenJij.nu Vrijdag doedag - Reisverslag uit Elim, Nederland van Maria Bullens - WaarBenJij.nu

Vrijdag doedag

Door: Myriam

Blijf op de hoogte en volg Maria

03 Juni 2011 | Nederland, Elim

Vanmorgen vroeg dag, ik had corvée. Al 2 nachten niet zo best geslapen omdat mijn rug en schouders goed verbrand zijn. Dom ook om met dit weer in die hete zon te gaan lopen.
Zelf vind ik de vrijdag altijd de leukste dag omdat we dan iets gaan 'doen' wat ook met het geloof te maken heeft. Zo ook vandaag. Tijdens het ochtendprogramma zijn we op zoek gegaan naar onze 'eigen' symbolen. Wat betekent je eigen naam? Wat is de betekenis van jouw cijfer en van jouw kleur. Wat is de betekenis van jouw dier? Ik vond dit heel leuk om te doen. Aan het begin van de middag hadden we een speeddate en mochten wij aan anderen in 2 minuten onze symbolen vertellen. Later werd er gevraagd of we nog bijzonderheden hadden gehoord over iemand. Een milieuactivist in ons midden, hahaha...dat was wel bijzonder. Wie weet in de toekomst ....
Daarna gingen we figuurzagen. Zo eigenwijs als ik ben, ga ik daar dan toch ook aan beginnen en dan wil ik ook nog niet het eenvoudigste symbool zagen, maar het boerderijsymbool 'geluk hoop en liefde'. Ik ben tot de helft gekomen en Laurens was zo lief om mij te helpen met de andere helft. Daarna heb ik hem wel mooi zelf kunnen schilderen. Paars natuurlijk, mijn kleur deze dag.
Na het eten had ik me verheugd op het spel 'Wie is de Mol'. Ik dacht: "Even kijken hoe dat gaat, misschien is het wel iets voor de TW-meeting." Maar we gingen niet widm spelen, maar "we houden van Holland". We werden in 4 groepen verdeeld. De oude mannen, de jonge jongens, de oude vrouwen en de jonge meiden. Wij hadden als oude vrouwen (Dolle Mina's) een goede groep en hebben het spel uiteindelijk dan ook gewonnen.
Weer heerlijk bij het kampvuur. Vandaag wat langer dan de andere avonden omdat de jongeren op dropping waren. Is toch altijd weer spannend hoe laat ze thuis zijn. Kim en haar vriendin gingen voor het eerst met de 'ouderen' (16 jarigen) mee. Dat is toch altijd weer spannend, vooral voor de ouders. Gaat het wel goed? Het is goed gegaan. Gerieke vertelde enthousiast dat het leuk was en dat ze ook Kim en haar vriendin overal bij hadden betrokken en lekker hadden gekletst. Dat is de rest van het kamp ook zo gebleven.
Om 1 uur ben ik mijn tent in gegaan en Gerieke was een half uur later op het kampterrein terug. Hopelijk zijn ze vannacht wat stiller dan afgelopen nacht want we konden toen letterlijk verstaan waar ze het over hadden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 13196

Voorgaande reizen:

09 April 2014 - 21 April 2014

Taizé 2014

15 September 2013 - 25 September 2013

Rome

01 Juni 2011 - 05 Juni 2011

VJK te Elim

26 April 2011 - 29 April 2011

Saint-Didier-sur-Doulon

Landen bezocht: